אושר הקמת מנגנון אזורי לשיתופי פעולה: "פורום הנגב"

שלמה ריזל No Comments on אושר הקמת מנגנון אזורי לשיתופי פעולה: "פורום הנגב"

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד להקמת מנגנון אזורי – "פורום הנגב". רה"מ לפיד: "קבוצות העבודה האלה יוצרות חיבורים כלכליים וביטחוניים שלפני שנים ספורות לא יכולנו אפילו לחלום עליהם"

פסגת הנגב צילום: משרד החוץ, לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד להקמת מנגנון אזורי – "פורום הנגב". במסגרת ההחלטה, משרד החוץ יתכלל וירכז את עבודת המטה הנדרשת בישראל במסגרת פורום הנגב. מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז יעמוד בראש צוות ההיגוי הישראלי וייצג את ישראל בוועדת ההיגוי הבין-מדינתית.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "החלטה הממשלה ממסדת ומתקצבת את קבוצות העבודה של פורום הנגב, אותו הקמנו השנה יחד עם ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים. קבוצות העבודה האלה יוצרות חיבורים כלכליים וביטחוניים שלפני שנים ספורות לא יכולנו אפילו לחלום עליהם. אנחנו עובדים יחד על מיזמים של פוד-טק, מים, אנרגיה, תיירות, אקלים, מעמיקים את הסחר בין המדינות שלנו, ומנהלים דיאלוג שמחזק את ביטחון ישראל".

מנכ"לי משרדי החקלאות ופיתוח הכפר, התרבות והספורט, האנרגיה, התיירות, הבריאות והביטחון, יובילו את עבודת המטה של קבוצות העבודה הישראליות, בהשתתפות המשרד לשיתוף פעולה אזורי ומשרדי הכלכלה והאוצר.

פסגת הנגב שנערכה בשדה בוקר במרץ 2022, בהשתתפות שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, ארה"ב וישראל. בנוסף למפגש ועדת ההיגוי שהתקיים במנאמה, בחריין ביוני 2022, הביאו להקמת הארכיטקטורה האזורית – "פורום הנגב".

החלטת הממשלה ממסדת את אופן פעולת הפורום, לטובת קידום מטרות היוזמה: יציבות וביטחון אזורי, הובלת שיתוף פעולה מדיני, כלכלי, וקשרי עם-לעם בין המדינות החברות ולמען רווחת עמי האזור.

פורום הנגב יפעל על בסיס שש קבוצות עבודה בין-מדינתיות בתחומי ביטחון מזון ומים, אנרגיה, תיירות, בריאות, חינוך וסובלנות, וביטחון אזורי.



0 תגובות